flip.flop

you so beautiful but not that's why i love you

Wednesday 19 October 2011

tips menghilangkan rasa bosan bila memandu..

cheers readers...dulu-dulu masa sekolah menegah saya, mak ayah saya lah dreba tetap saya.. hampir setiap hari dia hantar, tapi balik usually i jalan kaki je...masa tu tak rasa pun memandu ni penat letih dan macam-macam lagi lah.. yang saya tau, bila saya malas jalan, malas naik bas.. mak saya lah jadi mangsa.. saya call mak saya datang, call mak datang.. memang masa tu mummy jadi super mak.. huhuh... but now i ada lesen sendiri, keta yang mummy ulang alik amik saya, jadi harta sementara saya... maksudnya i drive sendiri la..jadi perasaan boring tu dah mula (dah memang boring la drive), lebih-lebih lagi bila stuck kat jammed, perjalanan tu jauh.. yang buat perassan tu jadik tak best bila drive sorang-sorang... perasaan nak sampai cepat tu memang membuak buak... no wonder lah ada sesetengah orang nak speed balik rumah (walaupun rumah takde sape pun yang tunggu, penunggu ye kot).. and ni ade sedikit suggestion kat you all yang mengalami perasaan yang sama with me...

  • sila bawak teman kaki umpat.. makcik makcik rumah sebelah yang tak keja tu, try tanya kot kot dia nak keja part time ngan korang tak selaku pencerita keadaan semasa di kawasan kejiranan.. selain daripada tak rasa bosan, korang jugak boleh tahu keadaan semasa kawasan perumahan tu. anak jiran yang korang duk syok tu pernah dilihat deting ke tak dan sebagainya.. 
  • sediakan novel alaf 21 ke abad 21 ke...mana la tau, makcik yang korang upah tu wat cerita ngarut-ngarut pasal ternampak bayang-bayang putih suara-suara seram.. adalah lebih baik dia tolong bacakan novel korang tu... jimat masa sikit..
  • sila bawak basikal senam jenama ogawa, takasima dan sebagainya..bila bosan drive tu korang kayuh sejam dua.. agak-agak dah letih korang drive balik, hilang kan peluh. ulang langkah pertama jika rasa bosan itu muncul semula... 
  • kalau nak lagi advance, sila bawa basikal bersama... bila ke tempat keja/belajar korang drive, bila balik naik basikal (keesokkan nya pulak ketempat keja naik basikal, balik drive keta)... mungkin cara ini sangat sangat efektif.. ye la, selain daripada mengurangkan kadar memandu yang terlalu kerap, korang boleh jimat minyak, yang agak-agak berat dah naik (macam saya) pun boleh kurang kan berat badan... 
  • tak pun korang memandu secara gostan... haaa... ni mesti orang sekeliling asikkk bangat melihat aksi kalian... selain skill memandu anda di pertontonkan, masalah bosan juga dapat di atasi... 

ok dah... ni je pesanan tuan guru... malas nak cadang macam-macam.. dah tentu2 korang tak follow punya lah... ok readers.... enjoy your night....


i gotta feeling :)

No comments:

Post a Comment